Selecteer een pagina

Kater voorkomen? 6 KATER TIPS!

Met al die drankspelletjes zijn er al redelijk wat katers opgekomen gokken we zo. Hoe slecht je je kan voelen met een kater… ongelofelijk. Vandaag dat we je 10 tips geven om een kater te voorkomen! Kater voorkomen? Deze tips gaan je helpen!

  1. Eet altijd iets voordat je gaat drinken

Met name vet en koolhydraten vertragen de opname van alcohol in het bloed. Geen tijd om iets te eten? Neem dan een goed glas melk, dit kan ook al schelen! Probeer daarnaast in de loop van de avond ook nog wat te eten.

  1. Water drinken na het stappen

Dit voorkomt uitdroging van je lichaam. Als je tussen het stappen en slapen nog even een goed glas water wegdrinkt (of meer), zorgt dat ervoor dat je minder uitdroogt. Door de alcohol verlies je snel vocht, waardoor je kunt uitdrogen. Water voorkomt dit door het vochtgehalte in je lichaam weer op orde te krijgen. Door uitdroging van het lichaam krijg je hoofdpijn, duizeligheid en dorst.

  1. Sporten met een kater

Dit is met name na de kater van toepassing. Als je wakker wordt met een kater, probeer dan hoe zwaar het ook is, je bed uit te stappen en naar buiten te gaan. Even 20 minuutjes hardlopen wilt al heel veel helpen. Hiermee zweet je namelijk de alcohol gedeeltelijk uit je lichaam. Daarna douchen met afwisselend koud en warm water en je voelt je (hopelijk) weer een stuk frisser.

  1. Vermijd goedkope en donkere drank

Ja, het verschilt zeker welke soort alcohol je drinkt. Zelfs in wodka zit enorm verschil. Goedkope drank bevat vaak stoffen die de hoofdpijn veroorzaken. Daarnaast is donkergekleurde alcohol een boosdoener. Hier zitten meer gifstoffen in die wederom de hoofdpijn veroorzaken. Dit is bijvoorbeeld tequila of whisky.
Get in Shape

  1. Slaap lang genoeg

Je lichaam heeft na een zware avond met veel alcohol echt slaap nodig. Hiermee kun je je lichaam laten herstellen van de nacht daarvoor. Gedeeltelijk door je kater heen slapen zou perfect zijn, probeer dus een donkere kamer te hebben en met oortjes in te slapen. Een nachtrust waarbij je veel wakker wordt zorgt voor een hogere intensiteit van de kater.

  1. Ontbijt klein maar fijn

Een klein maar fijn ontbijtje, dit is net wat je nodig hebt tijdens je kater. Een gekookt eitje of lekker wat fruit. Veel proteïnen en vitamine B, top om weer fris erbovenop te komen! Voorkom vet eten of kruidenthee, wat zorgt voor een vertraging van de afbraak van alcohol.

Het drankspel Kingsen by Drin-King is op dit moment hot! Ben er snel bij. Sluiten